torsdag 1 juni 2017

Sommarlistan 2017


Vad gjorde du förra sommaren?
– Sommarjobbade, hängde vid syrrans killes sommarstuga i Lillsund, var på Rhodos i fem dagar, bråkade med min dåvarande kille, fiskade både fisk och kräftor och sommarpartajade lite.

Planer för sommaren?
– Alltså jag är typ inställd på att det här kommer bli den tråkigaste sommaren ever. Daniel jobbar största delen av sommaren, många klassisar åker hem nu när vi har sommarlov från skolan och båda mina äldre systrar ska ha barn. Känns som att jag kommer ha skittråkigt helt ärligt, haha. Ska iallafall fokusera på körkortet nu i juni, sen jobbar jag en månad mellan juli och augusti.

Bästa sommarstället?
– Lillsund helt klart. Det är min frizon från stress och annat.

Här badar du helst?
– I ett hav med höga vågor. Vanligtvis brukar jag tycka det är jobbigt med all sand och salt som fastnar överallt men i och med att jag inte varit utomlands på länge (för att vara mig) så har jag havsabstinens.

Hur länge ska du vara ledig?
– Har några strödagar i juni då jag ska jobba men annars är jag ledig från 2 juni till 10 juli innan jag börjar mina sommarjobbsveckor. Jobbar sen till 11 augusti innan jag blir ledig igen. Tycker det låter ganska lagom, vill ladda batterierna ordentligt i sommar.

Bästa sommarmaten?
– Helgrillad fläskfilé eller oxfilé med potatisgratäng och bearnaisesås. Drömmen.

Vad ser du mest fram emot?
– Ligga och sola på gräsmattan med något gott att dricka i handen, alla sköna dopp i Långsjön, svenska jordgubbar som inte bara smakar surt vatten, att köra så mycket bil jag kan, kulglass och sommarfester. Det sistnämnda tror jag inte det blir jättemycket av men hoppas kan man alltid.

Föredrar du sommaren eller vintern?
– Sommaren så klart. Efter mina depressionsperioder är jag typ rädd för höst och vinter.

Vad kommer du att köpa inför sommaren?
– En ny bikini hade varit trevligt.

Bästa sommardoften?
– Alla blommor som slår ut, nyklippt gräs, jordgubbar och lukten av folk som grillar. Helst en blandning av allt det.

Hur kommer du att minnas sommaren 2017?
– Förhoppningsvis som bättre och roligare än vad jag tror. Lugn, berikande, lekfull och spontan. Jag vill växa som människa i sommar och då kanske den där egentiden jag bävar över är bra.

3 kommentarer:

PS. Fråga för Bloglovin-byten :)